TANDEM - Mentoria Socioeducativa
La mentoria socioeducativa TÀNDEM és un instrument d’intervenció social que promou la relació entre persones que de manera voluntària s’ofereixen per proporcionar un recolzament a altres persones que es troben en situació de risc i d’exclusió social.
TÀNDEM estableix com a base de la intervenció en el procés de mentoria el Triangle d’acompanyament :
La mentoria socioeducativa TÀNDEM s’entén com un procés mitjançant el qual una persona amb experiència (mentor/mentora) escolta, orienta, facilita, acompanya i ajuda una altra persona (mentorat/mentorada) en el seu desenvolupament personal.
La persona mentora es converteix en un acompanyant, un amic, un referent dels joves que participen en el projecte. A través d'un vincle d'amistat entre la persona mentora i mentorada i de trobades constants en el temps, aquests objectius poden convertir-se en una realitat. La persona mentora ajuda en la presa de decisions, l’adquisició de coneixements i habilitats tan emocionals com acadèmiques, amb l’objectiu de facilitar el creixement personal i socials de la persona mentorada .
Resultats del projecte Tàndem:
TÀNDEM estableix com a base de la intervenció en el procés de mentoria el Triangle d’acompanyament :
La mentoria socioeducativa TÀNDEM s’entén com un procés mitjançant el qual una persona amb experiència (mentor/mentora) escolta, orienta, facilita, acompanya i ajuda una altra persona (mentorat/mentorada) en el seu desenvolupament personal.
La persona mentora es converteix en un acompanyant, un amic, un referent dels joves que participen en el projecte. A través d'un vincle d'amistat entre la persona mentora i mentorada i de trobades constants en el temps, aquests objectius poden convertir-se en una realitat. La persona mentora ajuda en la presa de decisions, l’adquisició de coneixements i habilitats tan emocionals com acadèmiques, amb l’objectiu de facilitar el creixement personal i socials de la persona mentorada .
Resultats del projecte Tàndem:
- Facilitar l’orientació acadèmica, personals i social , amb el que millora els resultats educatius
- Millora les competències , aportant recursos i coneixement i reforça habilitats personals, augment del capital social
- Millora el desenvolupament emocional, reforça la confiança, l’autoestima i l’autonomia
- Impacte positiu en la comunitat
Programa que es desenvolupa durant el curs escolar
Mentors/es:
- Rebran una formació en mentoria i seguiment i acompanyament del procés setmanal.
- Trobades setmanals en horaris convinguts.
- Contribueixen en el procés d'integració dels menorats realitzant activitats d'oci, culturals i acompanyaments.
Mentorats:
- Orientació prèvia del centre educatiu
- Joves i adolescents de 1 a 4 de la ESO
Mentors/es:
- Rebran una formació en mentoria i seguiment i acompanyament del procés setmanal.
- Trobades setmanals en horaris convinguts.
- Contribueixen en el procés d'integració dels menorats realitzant activitats d'oci, culturals i acompanyaments.
Mentorats:
- Orientació prèvia del centre educatiu
- Joves i adolescents de 1 a 4 de la ESO