Representa un increment de quasi el 16% respecte a tot l’any 2018 i d’un 120% respecte a tot l’any 2017

El Servei d’Atenció Domiciliària d’ASPID (SAD) ha atès durant el primer semestre de l’any un total de 66 persones (37 dones i 29 homes), el que representa un increment important respecte a anys anteriors. Aquestes 66 persones suposen un augment del 15,8% respecte al total de persones ateses al 2018 i un augment d’un 120% respecte al total del 2017. L’any passat foren ateses 55 persones (de les quals 32 dones i 23 homes), mentre que el 2017 el SAD va tenir cura de 28 persones (15 dones i 13 homes).

Quant al temps dedicat a l’atenció domiciliària, l’any 2017 l’entitat va prestar un total de 4.936 hores, mentre que al 2018 hi va destinar 11.392 hores (amb un increment del 131% entre un any i l’altre). En el primer semestre d’enguany han estat un total de 8.660 hores.

El perfil d’usuari/a del SAD més habitual és el d’una dona de més de 80 anys d’edat i amb necessitats de suport de dependència de Nivell I (nivell de dependència moderada), i amb una mitjana de 5 hores setmanals d’atenció.

El SAD ofereix un servei personalitzat segons les necessitats de cada persona a qui atén, així com segons les seves preferències i prioritats. L’acompanyament en el domicili inclou tasques de cura personal i manteniment de la llar. Es tracta de tasques de suport per desenvolupar activitats bàsiques de la vida diària com són les d’higiene personal, desplaçaments, preparació de la medicació, preparació d’àpats, realització d’activitats a la comunitat (anar a comprar, acompanyament en les visites mèdiques), arranjament, neteja i manteniment de la llar, etc.

El servei treballa amb la metodologia d’Atenció Centrada en la Persona, la qual implica reconèixer la singularitat de la persona i potenciant les seves capacitats enfront d’allò que la fa dependent, donant suport i afavorint d’aquesta manera a la seva autonomia. 

Cada usuari/a del servei compta amb la figura professional del “gestor de casos”, una treballador/a social que fa un assessorament personalitzat i continuat a la persona usuària del servei com amb la família. 

A través del gestor de casos es fa una detecció inicial de les necessitats i d’aquelles activitats en les que l’usuari/a requereix suport o supervisió al domicili, sempre tenint en compte la voluntat del propi usuari/a. Posteriorment també es fan visites de seguiment a domicili i entrevistes individuals per tal de poder conèixer millor l’usuari/a i poder dissenyar conjuntament un pla d’atenció i vida personalitzat. En aquest pla es recullen les seves preferències i es van incorporant el serveis i els suports necessaris i adequats per a cada moment.
 
D’altra banda, el SAD disposa d’una terapeuta ocupacional que fa valoracions sobre necessitat d’ajudes tècniques per a les persones que tenen nivells de dependència elevats.
Utilitzem galetes per ajudar a proporcionar la millor experiència possible a la web. En utilitzar aquest lloc, vostè accepta l'ús de galetes. Més informació
Configuració galetes