El programa “Tàndem”, és promogut per l’Ajuntament de Lleida i la Generalitat de Catalunya, i gestionat per ASPID en la ciutat de Lleida.
Aquest dimarts ha finalitzat el projecte “Tàndem” de Mentories 2023-24, una iniciativa destinada a afavorir l’èxit educatiu i personal d’alumnes d’ESO de diversos barris de la ciutat que es troben en situació de desorientació educativa i en risc d’exclusió social. Aquest és el tercer curs en què es desenvolupa el projecte, gestionat per ASPID en col·laboració i la regidoria d’Educació de la Paeria. En aquesta edició de la iniciativa han participat 29 estudiants de 7 centres educatius de la ciutat de Lleida. El projecte es desenvolupa en el marc dels Plans Educatius d'Entorn de Lleida, promoguts per l’Ajuntament de Lleida i la Generalitat de Catalunya.
En aquest curs 2023-24 han participat 29 estudiants (mentorats) i 24 mentors, formant un total de 29 parelles de mentoria, de les quals 24 han acabat el procés d’acompanyament, que té una durada mínima de 6 mesos (amb 48 hores de mitjana de col·laboració per parella). El mentor és una persona voluntària que ofereix al mentorat acompanyament, guiatge, suport personalitzat, ajuda, orientació i protecció en el procés de desenvolupament acadèmic, personal i social, i que esdevé un referent positiu establint una relació d’una certa durada.
Un 63% dels alumnes beneficiats han estat nois i un 37% noies, tots ells d’entre 13 i 16 anys, que cursen de 1r a 4t d’ESO. Els mentors són bàsicament estudiants o tècnics en els àmbits de la Psicologia, Neurologia, Treball social, Educació social, Educació infantil o Integració social.
.
Les trobades de mentoria s’han adreçat a conèixer o portar a terme activitats esportives, de lleure, musicals o culturals en general, així com a familiaritzar els mentorats amb recursos socioeducatius o amb espais emblemàtics de la ciutat.
Aquesta acció es desenvolupa al Servei d'Orientació d'Àmbit Comunitari (SOAC), dins dels Plans Educatius d'Entorn de Lleida. Aquests plans són una proposta de cooperació educativa entre el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Lleida, en col·laboració amb agents educatius del territori.
El projectes va sorgir el 2005 amb la finalitat d’aconseguir l’èxit educatiu de tot l’alumnat, a l’educació formal i la no formal, i contribuir a la cohesió social mitjançant l'equitat, l’educació intercultural, el foment de la convivència i l’ús de la llengua catalana. De la seva banda, els centres educatius proposen l'alumnat i en fa seguiment, mentre que ASPID selecciona i forma mentors i fa el seguiment de tota la relació fins a la finalització del procés.
Aquest dimarts ha finalitzat el projecte “Tàndem” de Mentories 2023-24, una iniciativa destinada a afavorir l’èxit educatiu i personal d’alumnes d’ESO de diversos barris de la ciutat que es troben en situació de desorientació educativa i en risc d’exclusió social. Aquest és el tercer curs en què es desenvolupa el projecte, gestionat per ASPID en col·laboració i la regidoria d’Educació de la Paeria. En aquesta edició de la iniciativa han participat 29 estudiants de 7 centres educatius de la ciutat de Lleida. El projecte es desenvolupa en el marc dels Plans Educatius d'Entorn de Lleida, promoguts per l’Ajuntament de Lleida i la Generalitat de Catalunya.
En aquest curs 2023-24 han participat 29 estudiants (mentorats) i 24 mentors, formant un total de 29 parelles de mentoria, de les quals 24 han acabat el procés d’acompanyament, que té una durada mínima de 6 mesos (amb 48 hores de mitjana de col·laboració per parella). El mentor és una persona voluntària que ofereix al mentorat acompanyament, guiatge, suport personalitzat, ajuda, orientació i protecció en el procés de desenvolupament acadèmic, personal i social, i que esdevé un referent positiu establint una relació d’una certa durada.
Un 63% dels alumnes beneficiats han estat nois i un 37% noies, tots ells d’entre 13 i 16 anys, que cursen de 1r a 4t d’ESO. Els mentors són bàsicament estudiants o tècnics en els àmbits de la Psicologia, Neurologia, Treball social, Educació social, Educació infantil o Integració social.
.
Les trobades de mentoria s’han adreçat a conèixer o portar a terme activitats esportives, de lleure, musicals o culturals en general, així com a familiaritzar els mentorats amb recursos socioeducatius o amb espais emblemàtics de la ciutat.
Aquesta acció es desenvolupa al Servei d'Orientació d'Àmbit Comunitari (SOAC), dins dels Plans Educatius d'Entorn de Lleida. Aquests plans són una proposta de cooperació educativa entre el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Lleida, en col·laboració amb agents educatius del territori.
El projectes va sorgir el 2005 amb la finalitat d’aconseguir l’èxit educatiu de tot l’alumnat, a l’educació formal i la no formal, i contribuir a la cohesió social mitjançant l'equitat, l’educació intercultural, el foment de la convivència i l’ús de la llengua catalana. De la seva banda, els centres educatius proposen l'alumnat i en fa seguiment, mentre que ASPID selecciona i forma mentors i fa el seguiment de tota la relació fins a la finalització del procés.