El servei de teleassistència a la Noguera es reforça i s'adapta a la crisi sanitària

Actualment s’atenen 272 persones de la comarca, que reben informació i seguiment diari

 

El servei de teleassistència del Consell Comarcal de la Noguera, desenvolupat per ASPID a través d’un contracte de prestació de serveis, ha reforçat l’equip amb dues persones més i ha adaptat el seu protocol i procediment a l’actual situació de pandèmia provocada pel Covid-19. El servei, fruit del contracte signat pel Consell Comarcal de la Noguera i ASPID, atén actualment 272 usuaris/mes. El programa està adreçat bàsicament a donar cobertura a la gent més vulnerable i amb risc (el col·lectiu de la gent gran).

El servei es porta a terme des del call center Suport24 d’ASPID. La incorporació de dos teleoperadors a l’equip habitual de treball té l’objectiu d’intensificar els seguiment dels usuaris i portar a terme les campanyes d’informació que marca el nou protocol sanitari.

En l’àmbit de les visites a domicili, degut a les restriccions de mobilitat i d’atenció a les persones de risc el nou protocol estableix la reducció del servei a les necessitats més urgents com són la revisió d’aparells amb una avaria o la instal·lació d’aparells per a noves altes que es considerin d’urgència i de vital necessitat mentre duri el període de confinament. En tots els casos es concerta la cita i el servei de manteniment i instal·lació va al domicili acreditat i amb els equips de protecció individual adients (guants i mascareta).

D’altra banda, el call center està desenvolupant campanyes informatives per prevenir les estafes i delictes que s’estan produint en el marc de l’actual estat d’alarma. Les principals tipologies de frau que s’han detectat són avisos de que el servei de teleassistència està fent comprovacions dels aparells a domicilis; sol·licituds per telèfon del número de compte per cobrar-li el servei, o visites a domicili per fer proves de detecció del Covid-19.

El seguiment que es fa des del servei inclou l’increment de trucades als usuaris de teleassistència, que han passat de 2 setmanals a una diària de dilluns a divendres (en alguns casos fins i tot el dissabte i diumenge).

Les trucades estan destinades a conèixer l’estat de salut de la persona (si es detecta algun dels símptomes principals de la malaltia, s’avisa d’aquesta incidència a la persona de referència o, si cal, al 112) i informar de la necessitat de seguir els criteris de prevenció que marca l’autoritat sanitària (no sortir de casa si no es imprescindible o urgent; si cal sortir, mantenir la distància de seguretat; rentar-se sovint les mans; si es detecta alguns dels símptomes, trucar al 061, etc.).

A més, quan el servei de Suport24 detecta un cas positiu de COVID-19, s’informa de forma immediata a consell comarcal. 

El servei de teleassistència està adreçat a persones grans i a persones dependents que viuen soles o passen molta estona al llarg del dia també soles. Consisteix en la instal·lació d’una central domèstica d’alarma connectada permanentment i mitjançant la línia telefònica amb un centre de control que permet, davant una situació urgent i només prement un botó d’un medalló o d’una polsera, establir contacte verbal amb la central, que està preparada per donar resposta immediata i que disposa dels contactes de la família. 

En circumstàncies normals –actualment i de forma temporal el protocol d’actuació és diferent- el servei, a més de l’atenció en situacions d’urgència, fa fonamentalment un seguiment de les persones usuàries a través de trucades telefòniques per detectar possibles situacions de malestar o desorientació, o per recordar medicacions, entre altres.

Aquest servei, iniciat l’any 2011, és fruit del contracte de prestació de serveis formalitzat entre el Consell Comarcal de la Noguera i ASPID.

 

Servei de premsa ASPID: tel. 675 82 89 82

Utilitzem galetes per ajudar a proporcionar la millor experiència possible a la web. En utilitzar aquest lloc, vostè accepta l'ús de galetes. Més informació
Configuració