Les Administracions públiques estan obligades per llei a reservar una part de la seva contractació a Centres Especials de Treball i Empreses d’Inserció que donen feina a persones en situació o risc d’exclusió social. A Catalunya, els CET i les empreses d’inserció ofereixen oportunitats laborals a 15.000 persones que tenen dificultats per accedir al mercat de treball ordinari.
Segons l’estudi de la Taula, elaborat per l’IERMB, la contractació reservada representa menys de l’1,5% dels pressupostos anuals destinats a la contractació pública dels municipis i varia força d’un any a un altre.
Altres conclusions de l’informe són que el preu continua sent un factor determinant en els criteris d’adjudicació dels contractes municipals per davant dels que prioritzen la qualitat; que bona part de la contractació reservada és per a serveis de jardineria (70%) i que aquest tipus de contractació afavoreix especialment les entitats socials i les empreses d’economia social i solidària per sobre de les empreses amb finalitats lucratives (més d’un 60% a Barcelona i més d’un 90% a la resta de municipis analitzats).
L’estudi també posa de manifest la manca d’informació i el grau de transparència que hi ha sobre la contractació pública, en general, i la reservada, en particular, perquè no tots els municipis mostren quina part del seu pressupost anual dediquen a la contractació pública. El document posa el focus en els 4 municipis més poblats de cada província catalana, però d’aquests 16 només s’han trobat dades sobre contractes a 9.
Per veure l'estudi sencer poden accedir a:
ttp://www.tercersector.cat/sites/www.tercersector.cat/files/estudi_contractacio_reservada_taula_tercer_sector.pdf
Segons l’estudi de la Taula, elaborat per l’IERMB, la contractació reservada representa menys de l’1,5% dels pressupostos anuals destinats a la contractació pública dels municipis i varia força d’un any a un altre.
Altres conclusions de l’informe són que el preu continua sent un factor determinant en els criteris d’adjudicació dels contractes municipals per davant dels que prioritzen la qualitat; que bona part de la contractació reservada és per a serveis de jardineria (70%) i que aquest tipus de contractació afavoreix especialment les entitats socials i les empreses d’economia social i solidària per sobre de les empreses amb finalitats lucratives (més d’un 60% a Barcelona i més d’un 90% a la resta de municipis analitzats).
L’estudi també posa de manifest la manca d’informació i el grau de transparència que hi ha sobre la contractació pública, en general, i la reservada, en particular, perquè no tots els municipis mostren quina part del seu pressupost anual dediquen a la contractació pública. El document posa el focus en els 4 municipis més poblats de cada província catalana, però d’aquests 16 només s’han trobat dades sobre contractes a 9.
Per veure l'estudi sencer poden accedir a:
ttp://www.tercersector.cat/sites/www.tercersector.cat/files/estudi_contractacio_reservada_taula_tercer_sector.pdf