Destinat a abordar aquells casos atesos per l’entitat en els que hi ha algun tipus de dilema ètic en la intervenció professional
ASPID ha creat un espai de reflexió ètica destinat a abordar aquells casos que estan essent atesos per l’entitat en els que hi ha algun tipus de dilema ètic en la intervenció professional. La creació de la iniciativa ha comptat amb l’assessorament d'Oriol Yuguero, expert en temes d'ètica, i des de la posada en marxa l’entitat ja ha abordat un total de 6 casos.
L’objectiu és fomentar la formació i la reflexió ètica en la intervenció professional de l’organització, analitzar i revisar els protocols assistencials de l’entitat des d’una perspectiva ètica i assessorar i facilitar -mitjançant una deliberació entre els experts de diverses disciplines- la presa de decisions en situacions de conflicte ètic entre les persones implicades en l’àmbit assistencial de l’organització.
Òscar Tejedor, gerent d’ASPID, explica que la casuística de la iniciativa és molt àmplia. Per exemple, entraria dins la competència d’aquest espai “una persona amb malaltia degenerativa que no compleix amb les pautes i les recomanacions sanitàries de l'equip d'intervenció, fins al punt de posar la seva salut en situació de risc; en aquest cas, l’equip d’ASPID hauria de buscar recursos per tal que el pacient o la família facin alguna acció per evitar aquest risc greu per a la salut del pacient?”.
També seria el cas “d’una persona amb un nivell de dependència física alt que no vol rebre diàriament el suport dels nostres serveis, malgrat que la família ha fet la petició d’incrementar aquest suport; en aquest, preval l'autonomia de l'usuari o la demanda de la família?”.
Aquest espai consultiu de caràcter deliberatiu i multidisciplinari per a l’anàlisi, formació i assessorament sobre qüestions ètiques s’ha posat al servei de tota la comunitat que forma part d’ASPID (persones associades, usuaris/es dels serveis, voluntaris/es, professionals i familiars) amb la finalitat última de contribuir a la millora de la qualitat assistencial. En aquest procés es valoren els principis d’autonomia, justícia, beneficència i no maleficència.
Cal recordar que l’any 2020 l’Assemblea General de Socis/es de l’entitat va aprovar la revisió del nou Codi ètic de l’organització, en el que es defineixen els seus principis ètics, els quals orienten l’entitat en la pràctica assistencial i en el funcionament intern corporatiu. Aquests principis fan referència als àmbits de la governança, els drets humans, les pràctiques laborals, el medi ambient i la transparència.
Més informació: https://aspid.cat/ca/p/associacio-aspid/letica-a-aspid-2-46
Servei de premsa ASPID: tel. 973 22 15 96 / 675 82 89 82
ASPID ha creat un espai de reflexió ètica destinat a abordar aquells casos que estan essent atesos per l’entitat en els que hi ha algun tipus de dilema ètic en la intervenció professional. La creació de la iniciativa ha comptat amb l’assessorament d'Oriol Yuguero, expert en temes d'ètica, i des de la posada en marxa l’entitat ja ha abordat un total de 6 casos.
L’objectiu és fomentar la formació i la reflexió ètica en la intervenció professional de l’organització, analitzar i revisar els protocols assistencials de l’entitat des d’una perspectiva ètica i assessorar i facilitar -mitjançant una deliberació entre els experts de diverses disciplines- la presa de decisions en situacions de conflicte ètic entre les persones implicades en l’àmbit assistencial de l’organització.
Òscar Tejedor, gerent d’ASPID, explica que la casuística de la iniciativa és molt àmplia. Per exemple, entraria dins la competència d’aquest espai “una persona amb malaltia degenerativa que no compleix amb les pautes i les recomanacions sanitàries de l'equip d'intervenció, fins al punt de posar la seva salut en situació de risc; en aquest cas, l’equip d’ASPID hauria de buscar recursos per tal que el pacient o la família facin alguna acció per evitar aquest risc greu per a la salut del pacient?”.
També seria el cas “d’una persona amb un nivell de dependència física alt que no vol rebre diàriament el suport dels nostres serveis, malgrat que la família ha fet la petició d’incrementar aquest suport; en aquest, preval l'autonomia de l'usuari o la demanda de la família?”.
Aquest espai consultiu de caràcter deliberatiu i multidisciplinari per a l’anàlisi, formació i assessorament sobre qüestions ètiques s’ha posat al servei de tota la comunitat que forma part d’ASPID (persones associades, usuaris/es dels serveis, voluntaris/es, professionals i familiars) amb la finalitat última de contribuir a la millora de la qualitat assistencial. En aquest procés es valoren els principis d’autonomia, justícia, beneficència i no maleficència.
Cal recordar que l’any 2020 l’Assemblea General de Socis/es de l’entitat va aprovar la revisió del nou Codi ètic de l’organització, en el que es defineixen els seus principis ètics, els quals orienten l’entitat en la pràctica assistencial i en el funcionament intern corporatiu. Aquests principis fan referència als àmbits de la governança, els drets humans, les pràctiques laborals, el medi ambient i la transparència.
Més informació: https://aspid.cat/ca/p/associacio-aspid/letica-a-aspid-2-46
Servei de premsa ASPID: tel. 973 22 15 96 / 675 82 89 82