Balanç de l'any 2021 d'ASPID
La xifra suposa un increment del 24,5% respecte a les dades del 2020
 
ASPID ATÉN 3.726 PERSONES EL 2021 A TRAVÉS DELS DIFERENTS SERVEIS I PROJECTES
 
El 52% han estat persones amb discapacitat, el 22% gent gran i el 26% persones amb risc d'exclusió sociolaboral i famílies i infants en situació de vulnerabilitat
ASPID ha atès l’any 2021 un total de 3.726 persones a través dels diferents serveis i projectes que porta a terme l’entitat, el que representa un increment d’aproximadament el 24,5% respecte a les dades del 2020, any en que van ser atesos 2.813 usuaris. Del total de persones ateses l’any passat, 2.238 (un 60%) han estat usuàries dels diversos serveis d'atenció a les persones de l'entitat, mentre que 1.488 (un 40%) han estat persones que han participat puntualment en algun dels projectes oberts a la ciutadania en general en els àmbits de sensibilització, formació o suport en diferents àmbits (salut, família, etc.).

D’altra banda, de les 2.238 persones ateses com a usuàries de serveis, 1.165 (el 52%) han estat persones amb discapacitat, 476 (el 22%) persones del grup de gent gran, i 597 (el 26%) persones del grup de risc d'exclusió sociolaboral i famílies i infants en situació de vulnerabilitat. 

En el grup de persones amb discapacitat, els principals motius d'atenció per part de l'entitat han estat la demanda d’incorporació al mercat de treball; demandes d'informació, orientació i assessorament sobre recursos i prestacions en l'àmbit de la discapacitat, i peticions de tractaments de neurorehabilitació en les disciplines de neuropsicologia, fisioteràpia i logopèdia.

En el grup de gent gran, les principals demandes d'atenció a l'entitat han estat relacionades amb la participació en tallers i activitats per a l'envelliment actiu (tallers salut cerebral i mindfulness, entre altres). També cal destacar l'augment de la demanda en serveis de suport domiciliari i del Banc de Productes de Suport d'ASPID.

En el grup de persones en risc d'exclusió sociolaboral i família/infància en situació de vulnerabilitat, les principals demandes d'atenció a l'entitat s’han centrat en la recerca de feina per a persones perceptores de la Renda garantida de ciutadania. Igualment, cal incidir en l'increment de l'atenció a famílies en situació de vulnerabilitat per problemàtiques relacionades amb l'educació dels fills; aquestes problemàtiques s’han vehiculat a través del Servei d'Orientació i Acompanyament a les Famílies per tal de rebre atenció terapèutica i beneficiar-se dels nous programes d'acompanyament a les famílies nouvingudes.

Quan a les persones que han participat puntualment en algun dels programes oberts a la ciutadania (1.488 usuaris), cal dir que la millora de la situació sanitària ha permès una progressiva represa dels principals projectes de l'entitat relatius a la sensibilització d’infants i joves en l'àmbit de la discapacitat (amb projectes com Transformant perspectives i Posa el fre prevenció d'accidentalitat a la carretera) i en projectes de formació col·laboratius desenvolupats amb diferents centres de cicles formatius en l’àmbit de les persones.
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Acceptar Rebutjar Gestionar Galetes