El Consell Comarcal de la Noguera i l’Associació Aspid han signat el contracte per a la gestió del Servei de Teleassistència Domiciliària a la comarca de la Noguera per al període 2018-2022, prorrogable per 2 anys més.
Aquest és un servei d’atenció adreçat a persones grans i a persones dependents que viuen soles o passen molta estona al llarg del dia també soles. Consisteix en la instal·lació d’una central domèstica d’alarma connectada permanentment i mitjançant la línia telefònica amb un centre de control que permet, davant una situació urgent i només prement un botó d’un medalló o d’una polsera, establir contacte verbal amb la central, que està preparada per donar resposta immediata i que disposa dels contactes de la família. A més de l’atenció en situacions d’urgència, les persones usuàries reben un seguiment a través de trucades telefòniques per detectar possibles situacions de malestar o desorientació, o per recordar medicacions, entre altres.
Actualment a la Noguera hi ha 270 persones usuàries del servei, i no hi ha llista d’espera per accedir-hi. En el període 2011-2017 que ASPID ha estat l’adjudicatària del contracte del Servei de Teleassistència del Consell Comarcal de la Noguera, el nombre total de persones usuàries ha estat de14.920 usuaris, s’han rebut un total de 1.000 trucades anuals (amb només un 10% d’avisos d’emergències) i s’han fet A més, durant aquest període s’han fet un total de 32.000 trucades de seguiment.
Aspid presta aquest servei a través de Suport24, que és el centre especial de treball que l’associació té a Lleida. El centre de recepció compta amb una infraestructura de 35 llocs de treball que cobreixen el servei 24 h al dia els 365 dies a de l’any.