ASPID readapta els seus serveis a l'actual situació de crisi
Destaca la tasca desenvolupada en els serveis d'Atenció domiciliària i assistència personal i en el call center Suport24
 
L'objectiu és donar resposta a les necessitats bàsiques dels usuaris, en especial dels que tenen un major grau de vulnerabilitat en aquesta conjuntura


ASPID està readaptant els seus serveis a l'actual situació social de crisis a fi de continuar donant resposta a les necessitats dels seus usuaris, que en molts casos són persones amb un alt grau de vulnerabilitat davant la present conjuntura. Tot i que en molts casos ASPID ha hagut de reduir o tancar serveis, l'entitat  troballa per continuar atenent el màxim nombre de persones en aquells àmbits en que és possible. Destaca especialment la tasca portada a terme en els serveis d'Atenció domiciliària i assistència personal i en el call center Suport24 amb la prestació de serveis de teleassistència domiciliària.

Bibiana Bendicho, presidenta de l'associació, considera que "malgrat les lògiques limitacions derivades del context social actual, ASPID vol mantenir els seus valors com a entitat responsable i propera a l'usuari, i per això intentem adaptar els serveis que siguin factibles sense posar en risc la salut dels nostres usuaris i treballadors".

Així, pel que fa al servei d'Atenció domiciliària i assistència personal, ASPID segueix atenent 40 persones (del total de 60 usuaris, 20 han suspès temporalment el servei) i dedica setmanalment 270 hores a l'assistència personal a gent gran i persones amb discapacitat. Aquests usuaris són en general els que tenen major fragilitat social i més necessitat d'ajuda, perquè disposen de menys suport familiar i més dependència.

El call center Suport24 d'ASPID centra l'activitat en l'atenció a la població en general i molt especialment als col·lectius de ciutadans més vulnerables, amb 25 teleoperadors que treballen en tres torns.

El call center atén diversos serveis d'emergències i 24 hores, com els serveis de teleassistència a les comarques del Segrià i la Noguera, telèfon d'informació i atenció ciutadana 010, servei de taxi adaptat, centraleta de l'Ajuntament de Lleida, centraleta de l'Hospital Arnau de Vilanova i servei de companyies d'aigua de diferents municipis, serveis d'ascensors, assistència en carretera per a vehicles industrials i suport a cadenes de botigues alimentàries. ASPID ha readaptat aquests serveis a les necessitats de la població, ja que tots els que oferien serveis presencials estan tancats al públic (com per exemple l'Oficina d'Atenció Ciutadana de la Paeria, tancada com la majoria de dependències municipals).

Quan als serveis adreçats a les persones més vulnerables, com són els de teleassistència, ASPID està atenen 900 persones, i ha implantat un nou protocol per donar una resposta més efectiva davant la situació de crisis del Covid 19.

El servei del 010 atén trucades des de les 6 a les 24 h, de dilluns a divendres, amb 3 teleoperadors al mati i 2 a la tarda. S'han marcat els protocols i les informacions establertes per les autoritats sanitàries competents i els decrets d'Alcaldia a fi de donar recomanacions, atendre dubtes i aportar informacions diverses, sempre de forma coordinada amb l'OMAC, Serveis Socials i Guàrdia Urbana.

Pel que fa a la centraleta del Hospital Arnau de Vilanova, i d'acord amb els plans i protocols d'emergències per fer front a la pandèmia, el servei compta amb 8 teleoperadors i atén aquests dies més de mil trucades diàries (la mitjana habitual era de 700 trucades).

El servei de NeuroLleida, malgrat estar suspesa l'activitat, ofereix la possibilitat de tractaments online en format videoconferència. Actualment hi ha diversos pacients amb atenció neuropsicològica i psicològica per aquest sistema i un pacient tractat mitjançant el programa de neurorehabilització per ordinador. L'entitat fa el seguiment intensiu de mitja dotzena més d'usuaris i dóna orientació sobre tractaments/activitats que poden fer a casa per continuar el procés de rehabilitació.

Els Serveis d’Intervenció Socioeducativa, centrats bàsicament en el centre obert municipal El Gínjol, continua atenen a uns 40 infants procedents de 32 famílies diferents, fent un seguiment telefònic regular i donant eines a les famílies per establir pautes educatives i activitats que poden fer amb els fills durant aquest període. El Gínjol és un servei d’acció socioeducativa que de desenvolupa al barri de Balàfia de Lleida i que pertany a la Xarxa de Serveis Socials d’Atenció Primària de l’Ajuntament de Lleida.

D'altra banda, dins d'aquest àmbit s'envia informació sanitària amb les mesures a aplicar en diferents llengües (català, castellà i àrab) i es fa el seguiment de les mateixes, sempre de forma coordinada amb els organismes competents, a fi de detectar situacions de vulnerabilitat i facilitar que rebin el recursos adients.

Cal dir que, malgrat l’esforç de l’equip professional de l’entitat per readaptar els serveis a la conjuntura actual a fi d'atendre les persones més vulnerables, ASPID, al igual que altres organitzacions sense ànim de lucre, pateix les afectacions econòmiques derivades d'aquesta crisi, i en conseqüència està implementant diferents mesures organitzatives per afrontar la situació actual.

 
Servei de premsa ASPID: tel. 675 82 89 82
Utilitzem galetes per ajudar a proporcionar la millor experiència possible a la web. En utilitzar aquest lloc, vostè accepta l'ús de galetes. Més informació
Configuració